Działając na podstawie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) w ramach IG Dental Clinic, prowadzonego przez spółkę pod firmą: IG Dental Clinic Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Poznańska 8/U1, 30 – 012 Kraków, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000967128, posiadającej NIP: 6772476763 oraz REGON: 521786543 – niniejszym informuje się, że:
Niniejszy dokument odzwierciedla wymogi wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: „RODO”.
- ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Pacjenta ramach podmiotu medycznego IG Dental Clinic jest spółka pod firmą: IG Dental Clinic z siedzibą w Krakowie, ul. Poznańska 8/U1, 30 – 012 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000967128, posiadająca NIP: 6772476763 oraz REGON: 521786543.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych można skontaktować się z Administratorem:
- na adres e-mail: igdentalclinic.pl@gmail.com
- na adres korespondencyjny: IG Dental Clinic, ul. Poznańska 8/U1, 30 – 012 Kraków
- za pośrednictwem nr tel.: 796033033
- CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane w następującym celu:
- podjęcia na żądanie Pacjenta lub osoby działającej w jego imieniu działań zmierzających do udzielenia mu świadczeń zdrowotnych (w tym ustalenia tożsamości Pacjenta, rejestracji Pacjenta, przekazywania informacji o planowanych wizytach, odwołaniu lub zmiany terminu wizyty) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz 9 ust. 2 lit h RODO;
- objęcia Pacjenta opieką medyczną (w tym postawienia diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia, zapewnienia profilaktyki zdrowotnej) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO;
- prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta; Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666);
- realizacji praw Pacjenta (np. w zakresie upoważnienia innych osób do dostępu do dokumentacji medycznej lub udzielenia im informacji o stanie zdrowia Pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO;
- w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych związanych z prowadzoną działalnością leczniczą m.in. względem organów podatkowych, organów kontrolnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO;
- w celu dochodzenia lub obrony roszczeń z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności leczniczej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO);
- realizacji innych prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym a potrzeby wewnętrznych celów administracyjnych – na podstawie at. 6 ust. 1 lit.f RODO;
- ochrony żywotnych interesów Pacjentów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. d oraz art. 9 ust. 2 lit. c RODO;
- prowadzenia marketingu usług oferowanych przez Administratora za pośrednictwem dostępnych kanałów elektronicznych lub powadzenia komunikacji z Pacjentem – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Dane osobowe osób upoważnionych przez Pacjenta lub działających w jego imieniu (np. przedstawicieli ustawowi) będą przetwarzane w celu:
- ustalenia uprawnień osoby do działania w imieniu Pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- wypełnienia ciążących na Administratorze innych obowiązków prawnych związanych z prowadzoną działalnością leczniczą – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przez Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- realizacji innych prawnie uzasadnionych interesów Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- prowadzenia marketingu usług oferowanych przez Administratora za pośrednictwem dostępnych kanałów elektronicznych lub powadzenia komunikacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Dane dotyczące zdrowia Pacjentów mogą być przetwarzane w celu marketingu u promocji usług Administratora wyłącznie na podstawie wyraźnie udzielonej przez Pacjenta zgody – na podstawie art. 9 ust. 1 lit. a RODO.
- Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowej.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, w pozostałej części jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji świadczeń zdrowotnych. W przypadku ich niepodania Administrator może odmówić Pacjentowi udzielenia jakichkolwiek lub określonych świadczeń zdrowotnych.
- PROFILOWANIE
- Przekazane przez Pacjenta dane osobowe mogą być przedmiotem profilowania tj. zautomatyzowanego przetwarzania. Profilowanie może stanowić podstawę do podejmowania przez Administratora decyzji, w tym dotyczących na potrzeby marketingu.
- Dane osobowe mogące służyć stworzeniu profilu Pacjenta to np. informacje dotyczące wieku, płci, odbytych wizytach. Administrator może tworzyć profile preferencji Pacjentów, dostosowując informacje im przekazywane np. w zakresie promocji.
- Profilowanie w zakresie danych dotyczących zdrowia Pacjenta możliwe jest wyłącznie w przypadku wyrażenia przez niego wyraźnej zgody, mogącej zostać wycofaną w dowolnym momencie.
- OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOOWYCH
- Okres przechowywania danych osobowych wynosi:
- w ramach przechowywania i przetwarzania dokumentacji medycznej 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu (z wyj. określonymi w art. 29 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
- na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy,
- na potrzeby przetwarzania danych w celu dochodzenia lub obrony roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) jest taki sam jak okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego – w okresie koniecznym dla obrony tych roszczeń w zakresie przewidzianym przez przepisy prawa;
- na potrzeby wypełniania innych ciążących na Administratorze obowiązków prawnych związanych z prowadzoną działalnością leczniczą, w tym realizacji praw Pacjentów – do czasu wypełnienia tych obowiązków przez Administratora;
- na potrzeby prowadzenia komunikacji w kanałach elektronicznych, marketingu usług oferowanych przez Administratora lub opartych wyłącznie na podstawie udzielonej zgody – do czasu cofnięcia zgody, o ile nie zachodzi podstawa prawna do dalszego przetwarzania albo nie zachodzi inna przesłanka do zaprzestania przetwarzania danych osobowych lub do czasu wyrażenia sprzeciw, o ile nie istnieje nadrzędna prawnie uzasadniona podstawa przetwarzania.
- Po upływie wyżej wymienionych okresów dane są usuwane.
- ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
- Odbiorcami danych osobowych Pacjenta oraz osób upoważnionych lub działających w jego imieniu będą podmioty:
- wobec których powstaje obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa;
- współpracujące z Administratorem (inne podmioty lecznicze) przy realizacji usług udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dostarczające systemy informatyczne oraz inne usługi z zakresu systemów teleinformatycznych i wsparcia technicznego;
- świadczące obsługę prawną, księgową, innym podmiotom leczniczym w celach i zakresie niezbędnych do sprawowania opieki nad pacjentem, aptekom w związku z realizacją recept elektronicznych,
- inne, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych;
- świadczące na rzecz Administratora usługi w obszarze marketingowym;
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub innym podmiotom świadczącym usługi Administratorowi na podstawie podpisanych umów.
- Dane osobowe nie będą udostępniane innym osobom trzecim, w tym w szczególności nie będą przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych osób trzecich.
- ŹRÓDŁA POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
- Źródłem danych osobowych Pacjenta jest Pacjent lub osoba działająca z jego upoważnienia lub w jego imieniu.
- Źródłem danych osobowych osób upoważnionych przez Pacjenta lub działających w jego imieniu jest Pacjent, lub osoba, której dane dotyczą.
- PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE OSOBOWE DOTYCZĄ
- Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, że wszystkie operacje na danych osobowych są rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
- Zgodnie z RODO, osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przez Administratora przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do przenoszenia danych.
- Osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; tel. 606 950 000, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl ).
- POLITYKA COOKIES
- Podczas korzystania ze strony internetowej na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze) zapisywane są pliki, zawierające informacje niezbędne do prawidłowego korzystania ze strony internetowej – tzw. pliki cookies. Dzięki zapisaniu tych plików na urządzeniu możliwe jest m. in. treści strony do zainteresowań użytkownika. Dzięki plikom cookies możliwe jest zbieranie danych statystycznych działania strony internetowej, co umożliwia jej rozwijanie zgodnie z preferencjami pacjentów.
- Pliki cookies nie są w żaden sposób szkodliwe dla urządzenia końcowego i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień zainstalowanego na nim oprogramowania. Odczytanie zawartości tych plików możliwe jest jedynie przez serwer, który je utworzył.
- Wykorzystywane są w ramach strony internetowej pliki cookies w celu:
- niezbędnym do działania strony internetowej. Bez ich zapisania na urządzeniu końcowym korzystanie ze strony internetowej jest niemożliwe;
- zapewnienia bezpieczeństwa transakcji,
- umożliwienia zapamiętania ustawień i preferencji użytkownika,
- umożliwienia otrzymywania spersonalizowanej reklamy. Pliki te mogą być wykorzystywane przez Administratora strony internetowej lub przez współpracujące z Administratorem podmioty świadczące usługi reklamowe, dzięki czemu może zostać wyświetlona użytkownikowi reklama dostosowana do jego zainteresowań.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 2 stycznia 2023 r. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany powyższej Polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki prywatności za pośrednictwem wskazanej strony internetowej, o czym informacja zostanie przekazana z minimum 14-dniowym wyprzedzeniem.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest spółka pod firmą: IG Dental Clinic z siedzibą w Krakowie, ul. Poznańska 8/U1, 30 – 012 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000967128, posiadająca NIP: 6772476763 oraz REGON: 521786543– zwana dalej „Administratorem”.
- CZYM SĄ PLIKI „COOKIES”?
Pliki cookies („ciasteczka”) to termin zbiorczy, dla określenia plików tekstowych zapisywanych w przeznaczonym do tego miejscu na dysku twardym urządzenia końcowego użytkownika (np. komputera, tabletu, smartfona itp.) z używanego nośnika danych (internet, aplikacja mobilna) podczas przeglądania treści lub innych materiałów online. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie, na którym są przechowywane, śledzić aktywność nośnika użytkownika i dostarczać informacji o preferencjach użytkownika lub przekazanych przez niego informacjach na pośrednictwem funkcjonalności strony internetowej.
Pliki cookies nie identyfikują użytkownika, natomiast służą identyfikacji przeglądarki lub urządzenia (pozostając „zapamiętanym”). Informacje, które pozostają wyświetlane na używanych nośniku danych pozostają bezpośrednio zidentyfikowane i powiązane z przyznanym im anonimowym identyfikatorem w plikach cookies, przez określony czas (czas, po którym plik cookie pozostanie usunięty), co pozwala na poznanie preferencji użytkownika i dostosowanie funkcjonalności strony bez względu na użytkowane urządzenie lub nośnik końcowy.
Niektóre pliki cookies są niezbędne do korzystania z nośnika, inne optymalizują i dostosowują prezentowaną treść, inne prezentują reklamy. Dzięki zapisaniu tych plików na urządzeniu użytkownika możliwe jest m. in dostosowanie treści strony do jego zainteresowań. Dzięki plikom cookies możliwe jest zbieranie również danych statystycznych strony internetowej, co umożliwia rozwijanie się strony internetowej zgodnie z preferencjami użytkowników strony.
W zależności od używanej strony internetowej lub urządzenia, rodzaj oraz liczba przetwarzanych plików cookies może się różnić. Pliki cookies mogą zbierać takie informacje, jak: adres IP, ID urządzenia, informacje w zakresie przeglądanych stron, rodzaju przeglądarki, przeglądanych informacji, użytkowanego systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, znaczników czasu, określonych reakcji na reklamę, odsyłających adresów URL, czy też używanych na stronie internetowej funkcji lub podejmowanych aktywności.
Pliki cookies nie są w żaden sposób szkodliwe dla urządzenia użytkownika i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień zainstalowanego na nim oprogramowania. Odczytanie zawartości tych plików możliwe jest jedynie przez serwer, który je utworzył. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Więcej informacji na temat tego czym są cookies można uzyskać pod adresem www.aboutcookies.org (w języku angielskim) oraz http://wszystkoociasteczkach.pl (w języku polskim).
- CEL WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES
W ramach prowadzenia strony internetowej podmiotu leczniczego IG Dental Clinic – www.igdentalclinic.pl wykorzystywane są pliki cookies w celu:
- niezbędnym do działania strony internetowej – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie strony internetowej IG Dental Clinic;
- zapewnienia bezpieczeństwa i przeciwdziałania nadużyciom w ramach dostępnych funkcjonalności strony internetowej (w tym przez osoby nieuprawnione);
- umożliwienia zapamiętania ustawień i preferencji użytkownika, oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
- zapobiegania wykonywania działań w ramach strony internetowej poprzez roboty internetowe;
- umożliwienia korzystania z funkcji przechodzenia między podstronami strony internetowej;
- tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pozwalają zrozumieć sposób korzystania przez użytkownika ze strony internetowej, co umożliwia ulepszenie jej struktury i zawartości;
- umożliwienie usprawnienia działania strony internetowej,
- umożliwienie otrzymywania spersonalizowanej reklamy; będąc wykorzystywanymi przez Administratora strony internetowej lub przez podmioty z nim współpracujące świadczące usługi reklamowe, dzięki czemu może zostać wyświetlona reklama dostosowana do zainteresowań użytkownika.
- JAKICH UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES?
- Sesyjne pliki cookies – informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia, wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Te pliki cookies są niezbędne dla działania funkcjonalności strony internetowej.
- Stałe pliki cookies – ułatwiające korzystanie ze strony internetowej, wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres, na czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia. „Stałe” pliki cookies nie gromadzą i nie pobierają żadnych danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika.
- Cookies własne – pliki cookies wysyłane do urządzenia użytkownika z urządzenia lub domeny zarządzanej przez Administratora.
- Cookies zewnętrzne – pliki cookies wysyłane do urządzenia użytkownika z urządzenia lub domeny, która nie jest zarządzana przez Administratora, a inny podmiot, który obsługuje dane pozyskane za pośrednictwem plików cookies.
Jeśli pliki cookie są instalowane z urządzenia lub domeny zarządzanej przez Administratora, ale informacje zebrane za ich pośrednictwem są zarządzane przez stronę trzecią, nie można ich uznać za wewnętrzne pliki cookies.
- KATEGORIE UŻYWANYCH PLIKÓW COOKIES
- NIEZBĘDNE / TECHNICZNE PLIKI COOKIES – zawierające pliki niezbędne do prawidłowego i zoptymalizowanego przeglądania strony internetowej (np. identyfikator sesyjny). Zapewniają one w szczególności bezpieczeństwo usług świadczonych drogą elektroniczną, dostęp do strony i informacji w ramach niej zawartych oraz korzystanie ze wszystkich dostępnych funkcjonalności. Pozwalają również rozpoznać wizytę na stronie internetowej i poprawić jej funkcjonalność poprzez:
- przechowywanie informacji przekazywanych za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie internetowej;
- wdrożenie środków ochrony przekazywanych treści, zapisanych za pośrednictwem strony internetowej, w tym danych osobowych.
Ponadto, stosowane niezbędne pliki cookies uwzględniają przetwarzanie następujących kategorii danych osobowych:
- wejścia użytkownika, opcję zapamiętania danych wejściowych użytkownika w ramach kilku podstron jednocześnie;
- dane uwierzytelniające w celu identyfikacji użytkownika;
- danych uwierzytelniających w ramach stwierdzonych incydentów.
Okres ich działania należy ocenić jako krótką – czas jednej sesji.
W przypadku stosowania niezbędnych plików cookies zgoda na ich działanie nie jest wymagana. Jednakże, w przypadku decyzji o zrezygnowaniu z ich stosowania może się to wiązać z niemożliwością wyświetlania strony internetowej i korzystania z jej usług np. zapisywania informacji przekazywanych za pośrednictwem formularzy.
- FUNKCJONALNE PLIKI COOKIES – pomagające w działaniu i projektowaniu strony internetowej, oraz zastosowaniu odpowiednich preferencji użytkownika. Pozwalają rozpoznać wizytę na stronie internetowej i poprawić jej funkcjonalność poprzez:
- dostosowanie wyglądu strony do wybranych preferencji użytkownika np. język strony, kolor, wygląd serwisu internetowego.
Pliki personalizacyjne w zależności od funkcji mogą trwać przez okres sesji, kilka godzin lub jednego roku.
Stosowanie funkcjonalnych plików cookies uwzględniaja przetwarzanie następujących kategorii danych osobowych:
- dane uwierzytelniające w celu identyfikacji użytkownika po dokonaniu rejestracji dla uzyskania dostępu do autoryzowanych treści podczas kolejnych wizyt;
- adres IP – regularnie animizowany, przypisywany do danych użytkownika za jego wyraźną zgodą.
Na działanie funkcjonalnych plików cookies niezbędna jest zgoda użytkownika. Brak zgody na wskazane pliki cookies nie ma wpływu na korzystanie ze strony internetowej.
- ANALITYCZNE PLIKI COOKIES – zapewniające możliwość prowadzenia statystyk ruchu strony internetowej oraz ich źródła. Mierzą oglądalność treści i poszczególnych sekcji strony internetowej w celu oceny i organizacji strony internetowej, w tym uzyskania statystyk osób odwiedzających stronę internetową i jej poszczególnych funkcjonalności oraz dostosowania wyglądu strony do preferencji użytkowników, w zależności od wykorzystywanych nośników danych. Analityczne pliki cookies umożliwiają wykrywanie również nadużyć w ramach strony internetowej np. w postaci botów (sztucznych ruchów internetowych).
Stosowane analityczne pliki cookies uwzględniają przetwarzanie pseudoanimizowanych profili użytkowników z informacjami o korzystaniu ze strony internetowej, w szczególności:
- typu/wersji używanej przeglądarki,
- używanego systemu operacyjnego,
- URL strony odsyłającej (poprzednio odwiedzanej strony),
- nazwy hosta komputera uzyskującego dostęp (adres IP) – regularnie animizowany, przypisywany do danych użytkownika za jego wyraźną zgodą,
- indywidualnego identyfikatora użytkownika,
- wywoływanych zdarzeń na stronie internetowej (schematy przeglądania).
Żywotność plików cookies należy ocenić na okres do 13 miesięcy.
Na działanie analitycznych plików cookies niezbędna jest zgoda użytkownika. Brak zgody na wskazane pliki cookies nie ma wpływu na korzystanie ze strony internetowej.
- MARKETINGOWE PLIKI COOKIES – umożliwiają wyświetlanie reklam, w tym profilowanych na podstawie zainteresowań użytkownika zgodnie z odczytaną historią przeglądania na danym urządzeniu. Pozwalają one na dobór reklam będących bardziej interesującymi dla użytkowników, a także bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Mogą być używane do wyświetlania treści reklamowych poza stroną internetową, w tym integrowania mediów społecznościowych ze stroną internetową i aplikacjami.
Stosowane marketingowe pliki cookies uwzględniają przetwarzanie pseudoanimizowane profile użytkowników z informacjami o korzystaniu ze strony internetowej, w szczególności:
- adres IP – regularnie animizowany, przypisywany do danych użytkownika za jego wyraźną zgodą,
- indywidualny identyfikator użytkownika,
- potencjalne zainteresowanie produktami,
- wywołane zdarzenia w witrynie (schematy przeglądania).
W stosownych przypadkach identyfikator użytkownika wraz z profilami powiązanymi użytkowania zostają udostępniane osobom trzecim za pośrednictwem dostawców sieci reklamowych.
Żywotność plików cookies należy ocenić na okres do 13 miesięcy.
Na działanie marketingowych plików cookies niezbędna jest zgoda użyytkownika. Brak zgody na wskazane pliki cookies nie ma wpływu na korzystanie ze strony internetowej.
- KATALOG UŻYTKOWANYCH PLIKÓW COOKIES
NIEZBĘDNE / TECHNICZNE PLIKI COOKIES
FUNKCJONALNE PLIKI COOKIES
ANALITYCZNE PLIKI COOKIES
MARKETINGOWE PLIKI COOKIES
- PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
Podstawą prawną korzystania z plików cookies jest:
- w przypadku utrwalenia preferencji, w celach statystycznych oraz marketingowych (i podobnych technik) – zgoda, udzielona na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- w celu korzystania z (technicznie) niezbędnych plików cookie (i technik podobnych) – art. 6 ust. 1 lit b RODO, jako niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy,
- w celu korzystania z (technicznie) niezbędnych plików cookie (i technik podobnych) – również art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zakresie w jakim Administrator posiada uzasadniony interes przetwarzania danych osobowych, wobec umożliwienia niezakłóconego korzystania z witryny strony internetowej.
- KLAUZULA INFORMACYJNA
Każdy użytkownik strony internetowej udziela zgody na wykorzystywanie plików cookies podczas pierwszego korzystania ze strony internetowej.
Użytkowanie strony internetowej wiąże się z możliwością wykorzystywania plików cookies w celu świadczenia oferowanych usług w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika i preferencji, w celu dostosowania zawartości strony internetowej oraz optymalizacji korzystania z niej.
Miejsce, gdzie dostępne są ustawienia dotyczące plików cookies w ramach funkcjonalności przeglądarek jest zależne od rodzaju przeglądarki, z której korzysta użytkownik:
- Przeglądarka Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
- Przeglądarka Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies
- Przeglądarka Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/windows/delete-and-manage-cookies-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d
- Przeglądarka Safari: https://support.apple.com/en-us/HT201265
- Przeglądarka Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
Użytkownik może wyłączyć mechanizm cookies w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. W zakresie wskazanym powyżej, może to jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej Sklepu.
Użytkownik strony internetowej ma również możliwość w każdym czasie dokonania zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do opcjonalnych plików cookies ze skutkiem na przyszłość, bez wpływu na zasadność przetwarzania opartą na zgodzie do momentu jej odwołania za pośrednictwem udostępnionego panelu Ustawień Plików Cookies, za pośrednictwem ustawień dostępnych w zakładce: DLA PACJENTA.
Zgoda na stosowanie cookies lub odmowa ich przyjęcia ograniczają się do strony, na której znajduje się niniejszy komunikat i nie dotyczą innych witryn, które mogą być do niej podlinkowane. Dodatkowe informacje dotyczące cookies używanych przez inne witryny znajdują się w umieszczonych na nich powiadomieniach dotyczących prywatności lub cookies.
- ZMIANY POLITYKI COOKIES
Administrator może dokonywać zmian w niniejszej polityce, w szczególności w celu dostosowania jej do zmian wprowadzonych przez przepisy powszechnie obowiązujące lub w zakresie uznanym przez nas za konieczne. Zmiany w polityce wejdą w życie w terminie podanym w informacji o jej zmianie za pośrednictwem wskazanej strony internetowej za minimum 14-dniowym wyprzedzeniem.